Egzersiz Nedir? Evde Günlük Egzersiz Hareketleri

6 ay önce
149 kez okundu
Egzersiz Nedir? Evde Günlük Egzersiz Hareketleri

Egzersiz Nedir? Evde günlük egzersiz hareketleri ile daha sağlıklı bir yaşama küçük dokunuşlar sizi daha mutlu kılacağı gibi zinde olmanızı da sağlayacaktır.

Egzersiz Nedir?

Egzersiz, belirli zaman dilimi içinde tekrarlanan belli vücut hareketleridir. Egzersiz alıştırma, idman gibi anlamlarda da kullanılır. Ancak egzersiz konusunda yeterince bilgi edinmeden çalışmak vücudu yorar. Bu nedenle egzersiz nedir nasıl yapılır, bunu iyi bilmek gerekir. Egzersiz yapmanın amacı, vücudun gücünü ve dayanıklılığını arttırmak, oksijenin vücudu düzenli dağılmasını sağlamak, eklemleri aktifleştirmek ve kasları güçlendirmektir.

Düzenli şekilde egzersiz yapan kişiler hastalıklara karşı dirençli olurlar. Planlı egzersiz yapmak vücutta biriken fazlalık yağları eritir, kasları güçlendirir, eklemleri aktif hale getirir. Vücut daha dirençli hale geldiğinden hastalıklara yakalanma riski azalır. Enerjik bir vücuda sahip olur, sağlıklı bir yaşam sürebilirsiniz. Herkesin yaşına ve yapısına uygun günlük egzersiz programı olmalıdır. Erkekler ve kadınlar aynı egzersizleri yapamazlar. Aynı şekilde çocuklar ve yaşlılar da aynı egzersiz programını uygulayamazlar.

Egzersiz Programı Nasıl Yapılmalı?

Tansiyon, kalp, şeker hastaları, yaşlı kişiler egzersizi kontrollü ve az yapmaları gerekir. Egzersiz programı kişiyi yormayacak seviyede yapılmalıdır. Haftalık programınızı 3 güne yaydığınız zaman 20 dakikalık sürelerde egzersiz yapmanız yeterli olacaktır. Haftalık 5 güne yayılan bir egzersiz programı yapıyorsanız 15-20 dakikalık seanslar yapmalısınız. Egzersiz yapacağınız zaman yemek yemeyi en az 3 saat önceden kesmiş olmalısınız. Ayrıca diye listenizde yüksek kalorili besinler olmamalıdır.

Egzersiz Nasıl Yapılır?

Egzersiz ısınma ve soğuma aşamalarını mutlaka içermelidir. Başlangıçta hafif hareketlerle vücudunuzu ısıtmalı, temponuzu buna göre ayarlamalısınız. Kişinin kendi durumuna göre ısınma ve soğuma aşamaları ayarlanmalıdır. Egzersiz yaparken vücut en üst seviyede çalışır. Eğer egzersiz yapmayı birden bırakırsanız beyne ulaşan kan basıncında düşme olacağından baş dönmesi ve bayılma gibi istenmeyen durumlar yaşanabilir. Egzersiz yaparken aniden durmak ve aniden tempolu hareketlere geçmek sakıncalıdır. Egzersiz yapmaya ısınmadan geçmek kaslar için de zararlıdır. Isınma ve soğuma için kalp atışları belli düzeye ulaşmalıdır.

Egzersiz hareketleri direnç güçlendirme ve ağırlık egzersizlerini, germe ve denge egzersizlerini ve aerobik egzersizlerini içerebilir. Bunların içinde vücudun en fazla kalori harcadığı aerobik egzersizleridir. Bunun dışında bisiklete binmek, yüzme gibi egzersizlerde de iyi kalori harcanır. Vücudunuzdaki kas gruplarını çalıştırmak isterseniz kuvvetlendirme, direnç ve ağırlık egzersizlerini yapabilirsiniz.

Özellikle bayanların günümüzde en büyük dertlerinden olan kilolar ve bu kilolardan kurtulmak için verilen çabalara küçük bir destek isterseniz evde egzersiz hareketleri ile göbek eritme, vücut sıkılaştırma ve daha fazlası için egzersiz videoları izleyebilirsiniz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 Yorum Yapıldı
  1. enar dedi ki:

    Güzel bir makale olmuş. Elinize sağlık.

  2. egzersiz dedi ki:

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Egzersiz videoları ile derslere başlıyorum.